Celem gry E-Administracja jest przeprowadzenie postępowania zgodnie z regułami wynikającymi z kodeksu postępowania administracyjnego i doprowadzenie do wydania rozstrzygnięcia kończącego sprawę administracyjną. Uczestnictwo w grze wiąże się z podejmowaniem szeregu decyzji dotyczących wyboru rozwiązań sytuacji procesowych. Gracze – którzy przyjmują rolę urzędników prowadzących postępowanie, przechodzą kolejne etapy postępowania w oparciu o posiadaną wiedzę i znajomość kodeksu postępowania administracyjnego. Mogą przy tym korzystać z tekstu kodeksu i innych aktów prawnych, udostępnianych w programie LEX, jak również mogą skorzystać z podpowiedzi ekspertów na poziomie podstawowym, średnim i zaawansowanym „płacąc” za to punktami. Każde zadanie zawiera szczegółowy opis problemu, każda decyzja jest odpowiednio komentowana, prowadząc gracza - dłuższą lub krótszą drogą - do właściwego rozwiązania. Gracze powinni dążyć do uzyskania maksymalnej ilości punktów jako nagrody za rozwiązane
Dzięki przechodzeniu kolejnych etapów studenci mogą doskonalić umiejętności  wyboru właściwych rozwiązań proceduralnych dla zastosowania w konkretnych typach spraw administracyjnych, identyfikowania odpowiednich przepisów prawa administracyjnego materialnego i procesowego, które powinny być zastosowane w konkretnej sytuacji problemowej jak również współdziałania i pracowania w grupie oraz przyjmowania w niej roli osoby współodpowiedzialnej za podejmowanie decyzji dotyczących kolejnych czynności w postępowaniu administracyjnym.
Podstawowym założeniem gry jest ukazanie uczestnikom w sposób interaktywny przebiegu zdarzeń w postępowaniu administracyjnym prowadzonym w konkretnej sprawie indywidualnej z zakresu prawa zagospodarowania przestrzennego, prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska i pomocy społecznej, tj. rodzajów  spraw najczęstszych w administracji publicznej.

Gra jest sieciowa dostępna na serwerze ea.wsiz.rzeszow.pl on-line z dowolnego komputera o dostępie limitowanym przez prowadzących. Każdy student ma przydzielony login w postaci numeru albumu poprzedzonego literką „w”.Studenci tworzą dwuosobowe zespoły, którym nadają dowolne nazwy. Każdy z zespołów otrzymuje indywidualnie przydzielane przez prowadzącego kazusy do rozwiązania w trakcie trwania zajęć. Ocena jest wystawiana studentom na podstawie zbiorczej liczby punktów uzyskanych za rozwiązanie przez zespół wszystkich przydzielonych kazusów w toku zajęć.

Gra jest wykorzystywana na kierunku Administracja

Widok gry: