Gra Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne, której celem jest rozwijanie umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym. Zdobycie praktycznego doświadczenia w podejmowaniu strategicznych i taktycznych decyzji związanych z działalnością przedsiębiorstwa.

Gra IPP jest symulacją biznesową, w której to gracze wcielają się w zarządy wirtualnych przedsiębiorstw zajmujących się produkcją rowerów. Ich zadaniem jest podejmowanie szeregu decyzji związanych z ich wirtualnym przedsiębiorstwem, podobnych do tych, które muszą podejmować menedżerowie przedsiębiorstw działających w rzeczywistości. Uczestnicy gry przypisują funkcje poszczególnym członkom zespołu, tworzą misję oraz ustalają strategię działania. Ponadto gracze zajmują się zatrudnianiem pracowników oraz ustalaniem wynagrodzeń. Decydują, o jakości produktów, cenie, wprowadzanych innowacjach. Gra ma strukturę turową. Jedna runda obrazuje jeden kwartał działalności przedsiębiorstwa. Uczestnicy gry korzystając z przeglądarki internetowej łączą się z serwerem, na którym zainstalowane jest oprogramowanie, analizują informacje rynkowe oraz sytuację ich przedsiębiorstwa. Na podstawie przeprowadzonych analiz podejmują decyzje, które przetwarzane są przez system informatyczny. Uczestnicy gry otrzymują wyniki podjętych przez siebie działań, które to stają się punktem wyjścia do podejmowania kolejnych decyzji. Wynikiem gry jest wartość przedsiębiorstwa na podstawie, której uczestnicy są oceniani.

Wirtualne firmy konkurują na trzech segmentach rynku:

Segment Rowerów górskich (MTB) – segment osób w zróżnicowanym wieku, zamieszkujących głównie wielkie aglomeracje miejskie.

Segment Rowerów wyczynowych (BMX) – segment osób młodych, dynamicznych, wykorzystujących rower w celu aktywnego spędzenia wolnego czasu. Ze względu na zdrowy tryb życia wielu ludzi, rozwój segmentu jest bardzo dynamiczny.

Segment Rowerów dziecięcych – segment osób w wieku od 4 – 10 lat. Segment, bardzo czuły na wahania sezonowe.

 

Gra jest wykorzystywana na kierunku Logistyka

Widok gry: